اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

ثبت نام برای “تحقیقات فضایی 2024” برای دانشجویان امارات آزاد است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، آژانس فضایی امارات ثبت نام را برای دانشجویان، محققان و کارشناسان علاقه مند به علوم فضایی باز کرده است تا آخرین تحقیقات علمی خود را ارائه کنند و در کنفرانس تحقیقات فضایی که قرار است در اکتبر آینده برگزار شود، فرصت ارائه آن را دارند و خاطرنشان کرد: این کنفرانس بستری را برای دانشجویان علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، محققان، کارشناسان علمی و فنی و پیشروان صنعت فراهم می‌کند تا آخرین نوآوری‌های تحقیقاتی و فناوری را به نمایش بگذارند، تحولات جدید را مورد بحث و بررسی قرار دهند و چشم‌اندازهای آینده در زمینه‌های مختلف علوم فضایی را بررسی کنند. فناوری، با کمک هزینه های تحقیقاتی که به نویسندگان سه مقاله برتر تحقیقاتی ارائه می شود.

به گفته این آژانس، دسته اول (ارتباطات ماهواره ای) مربوط به استفاده از ماهواره ها برای انتقال داده ها برای اهداف مختلف از جمله تلویزیون، اینترنت، رادیو و ارتباطات امن است، زیرا این زمینه بر بهبود کارایی، برد و قابلیت اطمینان تمرکز دارد. از سیستم‌های ارتباطات ماهواره‌ای، با اشاره به اینکه موضوعات تحقیقاتی یا تحقیقاتی ارائه شده در این دسته باید به «ادغام با شبکه‌های 5G و فراتر از آن، ارتباطات کوانتومی، ماهواره‌های با توان بالا (HTS) و همچنین ارتباطات نوری از طریق ماهواره‌ها و ماهواره‌های نرم‌افزاری تعریف شده باشد. “

دسته دوم با “موقعیت، ناوبری و زمان بندی (PNT)” از طریق تحقیقات مربوط به “سیستم های نسل بعدی GNSS، فناوری های جایگزین PNT، ساعت های کوانتومی، فناوری های PNT انعطاف پذیر و سیستم های PNT یکپارچه” سروکار دارند، در حالی که دسته سوم مربوط به “مشاهده زمین و سنجش از راه دور” که شامل تحقیقات روی “رادار دیافراگم مصنوعی (SAR)”، تصویربرداری فراطیفی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، نظارت بر آب و هوا، و پردازش داده‌ها در زمان واقعی است.

به گفته آژانس، چهارمین مقوله تحقیقاتی «دسترسی به فضا و پایداری» است که شامل موضوعات تحقیقاتی در مورد «سیستم‌های پرتاب قابل استفاده مجدد»، از طریق نوآوری در موشک‌ها و فضاپیماهای قابل استفاده مجدد برای کاهش هزینه دسترسی به فضا، و «ساخت و مونتاژ در فضا، با توسعه فناوری‌هایی برای ساخت و مونتاژ سازه‌ها در فضا برای کاهش جرم و هزینه‌های پرتاب، و «سیستم‌های رانش پایدار» از طریق تحقیق در مورد فناوری‌های رانش سبز که اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهند، و «خدمات در مدار» از طریق تعمیر و سوخت.

این آژانس از شهروندان و ساکنان امارات متحده عربی که در مقطع کارشناسی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و محققان و متخصصان حوزه علوم و فناوری فضایی هستند، که مایل به شرکت در کنفرانس هستند، خواست تا در این کنفرانس شرکت کنند. خلاصه اصلی، مطالعات و تحقیقات علمی، با در نظر گرفتن عدم سرقت ادبی از منابع دیگر، چکیده علمی متقاضی باید شامل عنوان تحقیق، نویسندگان مشترک و متن چکیده (500 کلمه) باشد.

این آژانس بیان کرد که چکیده ها می توانند توسط بیش از یک نویسنده مشترک ارسال شوند، مشروط بر اینکه چکیده ها با بررسی و ارزیابی آنها توسط یک کمیته در معرض یک فرآیند بررسی و ارزیابی قرار گیرند و سپس به نویسندگان چکیده های پذیرفته شده اعلام شود که یک مقاله ارسال کنند. مقاله علمی و ارائه شفاهی در کنفرانس تحقیقات فضایی 2024، با اشاره به اینکه دستورالعمل های مربوط به مراحل بعدی و تاریخ ارائه برای نویسندگان چکیده های پذیرفته شده ارسال خواهد شد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا